06 Ocak 2014



Öteki 
Peygamberler !


Neredeyse üç aydır bloga yazı girmemişim. Aslında yazacak çok şey var ama nedense üşeniyorum. Ülkem & dünya adına oldukça karamsarım.

Son okuduğum(1) "Öteki Peygamberler" kitabından bir alıntı yapıyorum, bunu söyleyen Rudolf Steiner(2):

 "Ölümden sonra, her bireyin geçmiş yaşantısı, uzun bir resim dizisi gibi gözünün önüne gelir. 

Bundan sonra, acı çekme yoluyla bir çeşit arınmadan geçerek, geçmiş hayatında yaşadığı her şeyi tekrar gözden geçirir. 

Bunun üzerine tinsel dünya varlıkları, bireyin eski hayatının meyvesini, gelecekteki yeni hayatının çekirdeğine dönüştürürler."

Kitapta daha nice cevherler var, tembellik ve karamsarlık yapmazsam söz, en kısa zamanda girerim.



7 yorum:

Zihni Örer dedi ki...

spiritüel gelişime yarayacak bir çaba kapsamında olduğunu düşünüyorum. reenkarnasyon iddiasıyla yola çıkıp, medyumluk kariyeri peşinde koştuğunu düşünmek haksızlık olur kanısındayım. Birazcık bilgi edindim bu yazın nedeniyle de, yazar ruh gelişimi kapsamında, bilinen alışılmış yöntemlerin sınırlarını zorlamış. Yoksa, alttaki filozofların "kopyalayaoıştır" tespitlerini bu pasajın karşısına koyma hakkını bulacağım kendimde.
Euripides: aklı başındaki kişi başka birine yolunu sormaz,
hiçbir kahine inanmaz
bir tek ahmaklar dışında
Sigmund Freud: Bilimin öne sürdüğüne göre, evren ile ilgili bilgi sahibi olmanın, zihinsel olarak, dikkatli inceleme ile yapılan gözlemlerden başka yolu yoktur. Başka bir deyişle, biz buna araştırma diyoruz. Bunun dışında bilgi, vahiyden, sezgiden ve gaipten gelmez. Mitler çoğunlukla, bizim yansıtmalarımız üzerine yapılanırlar; tüm gerçeklerin ortada olduğu yerde hayal gücü yeşermez. Yeni bir mesajı olan her peygamber, kurulu düzen tarafından dışlanır.

not:Bloglar garip kaldı, nerde o eski paslaşmalar! sevgili Arkadaşım:)

xCoach Incompréhensible dedi ki...

bırakıp gittin sandım.
her gün neredeyse girdim girdim baktım.


bırakma bizleri, olur mu?


xoxo

Erdinç dedi ki...

Selam. Sizi ilk gayislam blogundaki yorumlarınızla farketmiştim. Epeyce içten ve samimi paylaşımlarınız olmuş o blogda.

Bu kitap tanıtımı için teşekkürler. Ilgi çekici geldi. Fakat almadan önce biraz daha malumat sahibi olmam gerekecek.
Saygılar, Erdinç.

Bildigin Dut dedi ki...

Sorsaydın, özünde hala pagan olan bir agnostik birey olarak alıntıladığın kısmı ben de söyleyebilirdim sana (: Kitap okunmaya değer gibi duruyor, listeye ekledim, paylaşımın için teşekkürler.

Emre Şimşek dedi ki...

Ama hayla yazmiyorsun :) mayısa giricez usenme

Adsız dedi ki...

Ya sen neden artık yazmıyorsun ?

Adsız dedi ki...

Ben senin uzun süredir takipçinim yahu nerelerdesin yaz yine